AKO DOSIAHNUŤ ÚSPECH

Čas pre iných často ide na úkor základných potrieb

Na pretlak povinností a možností reaguje väčšina ľudí tak, že postupne ukrajujú zo svojho osobného času, ktorý pôvodne plánovali venovať svojmu zdraviu, relaxácii a koníčkom.

  • Škrtá sa čas na cvičenie. (To sa hodí, komu by sa už chcelo cvičiť?).
  • Škrtne sa rekreačná zložka času. (No tak si neodpočiniem vo vani.)
  • Nebudem predsa čítať, keď je teraz tá kríza s dedkom v rodine. Škrt!
  • Chcel som ísť hrať s kapelou, ale… Škrt, priatelia, nestíham.
  • Spánok! Šup a máme 2 hodiny navyše – 6 hodín spánku musí stačiť.

A takto ukrajujeme z času, ktorý rozhoduje o našom dlhodobom zdraví, výkonnosti a pohode. Príklady?

  • Predsa nepôjdeš teraz dvíhať činky, svokra sa nechala počuť, že k nej už vôbec nechodíme. Pýtala sa, či tam má smrad. (No áno, má…)
  • Nemôžeš teraz čítať knihu, treba ísť do obchodu pozrieť matrace.
  • Neodpočívaj tu tak neužitočne, príde návšteva, treba vysávať.
  • Nepôjdem ešte spať, tento film vyzerá zaujímavo.

Asi cítite, že čas a jeho nedostatok sú často úzko previazané aj s pohodlím. Je to prirodzené. Ľudia radi uprednostňujú veci príjemné, alebo aspoň veci zaužívané. Ak si môžu vybrať, vždy siahnu radšej po overenej činnosti, než by skúsili niečo nové. Výsledok? Ak budete robiť to, čo robíte vždy, tak aj dostanete to, čo dostávate vždy. Ak ustúpite rôznym podivným povinnostiam, nabudúce sa to už od vás bude očakávať ako samozrejmosť (že sa vzdáte svojich záujmov)

Afirmácie musia byť stručné

Vytvoriť krátky a účinný výrok je náročná práca. Človek má tendenciu byť presný a ísť do hĺbky. Vo výrokoch potom pribúdajú zbytočné

Čítajte ďalej...

Ako poraziť chronický únavový syndróm?

V dnešnej uponáhľanej dobe sa nám únava často javí ako niečo normálne. No niekedy sa stane, že trvá pridlho a začína ovplyvňovať

Čítajte ďalej...

Plná pozornosť

Ak sa niečomu venujete, robte to naplno. Zhovárate sa s niekým? Nedovoľte, aby bol pritom zapnutý televízor. Tú kulisu nepotrebujete, máte tam

Čítajte ďalej...

6 trikov, ktorými si zvýšite sebaistotu

Pocit sebaistoty je veľmi dôležitý. Ak ho máme, spravidla sa cítime uvoľnene a dosahujeme aj lepšie výsledky. Súvisí to so sebavedomím a

Čítajte ďalej...

Ako rozoznať stres z reči tela

Keď budete chcieť "čítať" reč tela, v prvom rade vás budú zaujímať známky stresu. Prečo? Pretože známky radosti zvyčajne nebývajú problém a

Čítajte ďalej...

Napíšte komentár

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý.

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com a archív autora.

Motivačný kurz úspechu

Zjednodušte si život. Pravidlá dosahovania cieľov posielam ako 10 dielny e-mailový kurz.

  • 10 dní budete dostávať motivačné tipy.
  • Odporúčam len to, čo mám overené v našich podmienkach.
  • Kurz je zadarmo.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Ten potvrdíte a v tej chvíli kurz začína.