AKO DOSIAHNUŤ ÚSPECH

80 : 20 = Paretovo pravidlo

Skúste si svoj život podrobiť rýchlej analýze. Využite na to Paretovo pravidlo. Ide o pravidlo 80 ku 20. Platí univerzálne na väčšinu vecí, ktoré robíme.

  • Často nosíte 20% oblečenia, 80% takmer nepoužívate.
  • 80% problémov vám vytvára 20% vašich vzťahov.
  • 80% zábavy prežijete s 20% z vašich známych.

Analyzujte vašu životnú situáciu a zvoľte si novú stratégiu pre svoj život.

  • Zistite, ktorých 20% vecí, činností či ľudí vám prináša najviac osohu. Posilnite ich. Venujte im viac času, pozornosti, ako len 20%.
  • Zbavte sa tých 20% vecí, činností a ľudí, ktorí vám spôsobujú najviac ťažkostí, žerú najviac času, zásobujú vás zlou náladou, vyrušujú.

Príklad. Aj vy máte plné skrine šiat, no väčšinou aj tak nosíte stále len pár kusov? Spravte poriadok. Málo nosené šaty dajte vo vreciach do pivnice. Zistíte, koľko miesta vám v byte vznikne. (O rok ich môžete vyhodiť, keď vám nechýbali…)

Príklad. Navštevujete pravidelne vzdialeného príbuzného, ktorý stále šomre a celý týždeň myslíte na to, že tam cez víkend zas musíte ísť? Nemusíte. Kto povedal, že áno? Tradície? Zvyk? Kto chce rozhodovať o tom, ako a s kým máte tráviť svoj život a čas? Mali by ste to byť vy, kto rozhodne. Nenavštevujte nepríjemných ľudí.

Príklad. Podnikateľ predáva niekoľko výrobkov. Jeden z nich mu prináša väčšinu zisku, s ostatnými výrobkami sú skôr starosti. Ostatné výrobky môže prestať vyrábať a všetky sily sústrediť na výrobu toho najúspešnejšieho.

Príklad. Iný podnikateľ zistí, že väčšinu času strávi dohadovaním sa s malými zákazníkmi, ktorí chcú zľavy a výhody. Zvýši teda ceny a naštve týchto problémových klientov. Oni za trest odídu. Skvelé! Tým získa veľa času na to, aby komunikoval s významnejšími zákazníkmi.

Príklad. Živnostník má internetový obchod. Väčšinu času dňa balí balíky a vypisuje tlačivá, takže nemá čas na styk so zákazníkmi. Ak si najme brigádnika, svoj vlastný čas môže investovať efektívnejšie, rozvíjať obchod.

Samozrejme, uplatniť Paretovo pravidlo znamená začať robiť veci inak než ste ich robili doteraz. To je nepríjemné a nepohodlné. Mnohým vyhovuje radšej zostať v zabehnutom stereotype – hoc by to bolo aj nepríjemné. Avšak stereotyp človeka privedie k priemerným výkonom. Svet sa stále a rýchlo mení. Ak si myslíte, že stačí robiť stále to isté, časom zistíte, že ste dávno zmeškali vlak.

Dávajte preto stále pozor, či to čo robíte je efektívne.

Príklad. V 20. storočí bolo normálne a pomerne efektívne mať trvalé zamestnanie. V 21. storočí už zamestnanie nie je isté. Kedykoľvek môžete dostať výpoveď. Dokonca nie je jasné, ako to bude s penziou – je tu reálne riziko, že kto celý život pracoval, sa na penzii dočká ponižujúcej biedy. Preto treba sledovať, čo sa deje a pýtať sa: je to čo robím primerané aktuálnej situácii? Je to efektívne? Nedá sa to robiť inak? Lepšie? Potom možno zistíte, že snaha mať „dobré a isté zamestnanie“ už nie je až také efektívne riešenie. Je to skôr núdzové riešenie pre človeka, ktorý nevie získať peniaze inak ako výmenou vlastného životného času a služieb za peniaze. A že sú u nás platy ponižujúco nízke, to iste netreba zdôrazňovať. Preto je pozícia zamestnanca nevýhodná. Získate málo peňazí, nemáte istú perspektívu do budúcnosti. K tejto téme sa ešte neskôr vrátim.

Recyklované slová

Napríklad pri písaní textov určených pre väčšinu (bulvárny novinár, reklama, produktové informácie) musí autor dodržiavať určité zásady. Musí voliť čo najmenšiu slovnú

Čítajte ďalej...

Cesta najmenšieho odporu

Ak neopustíte svoju zónu pohodlia, je isté, že nedosiahnete nič mimoriadne. Dosiahnete to, čo má 80% ľudí. Priemerný plat, priemerný úspech, priemerné

Čítajte ďalej...

Záväzok 100%

V motivačnej literatúre sa často uvádza pekný príklad. Ak zohrejeme vodu na 99 stupňov, je horúca. Až po zohriatí na 100 stupňov

Čítajte ďalej...

Kto je úspešný a kto neúspešný

Pojmy úspešný a neúspešný človek používame ako zovšeobecnenie, ako názorné označenie. V skutočnosti nikto nie je úplne úspešný alebo úplne neúspešný. Niekto

Čítajte ďalej...

Jak Zaujmout hned na poprvé (Nápad za milión)

Kniha Jak Zaujmout hned na poprvé od autorov Chip a Dan Heath. V slovenskej verzii vyšla pod názvom Nápad za milión. Ďalšia

Čítajte ďalej...

Keď vy rastiete a vaši kamaráti nie

Ľudia sa zvyknú spolčovať so seberovnými. Vy priťahujete takých, ako ste vy sami. A vás priťahujú takí, ako ste vy. Začali ste

Čítajte ďalej...

Jeden komentár koment k článku 80 : 20 = Paretovo pravidlo

  1. Dobre napisany a zrozumitelny clanok o 80/20. Je to pravidlo, ktore je overene a je na nom zalozena vsetky pravda pravidiel uspesneho podnikania a zivota.

Napíšte komentár

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý.

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com a archív autora.

Motivačný kurz úspechu

Zjednodušte si život. Pravidlá dosahovania cieľov posielam ako 10 dielny e-mailový kurz.

  • 10 dní budete dostávať motivačné tipy.
  • Odporúčam len to, čo mám overené v našich podmienkach.
  • Kurz je zadarmo.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Ten potvrdíte a v tej chvíli kurz začína.