AKO DOSIAHNUŤ ÚSPECH

Úspech je dôsledkom konania v minulosti

Mnohých, malých, nenápadných krokov. Hodiny štúdia, prípravy, plánovania, práce, námahy, nepohodlia, odhodlania, neúspechov. To nie je vidieť. A potom, po mesiacoch, či rokoch je tu výsledok. A podľa toho, ako si počínate v súčasnosti, tak bude vyzerať vaša budúcnosť. Zaradili ste si do života kroky, ktoré vám prospievajú smerom do budúcnosti?

  • Stravujete sa rozumne?
  • Dodržiavate pitný režim?
  • Relaxujete a odbúravate stres?
  • Máte zdroje zábavy a radosti?
  • Spíte dostatočne?
  • Pestujete vzťahy s blízkymi?
  • Vzdelávate sa?
  • Máte sny, ciele a plány?

Sú to otázky, ktoré sa snažia komplexne zmapovať život. Je vhodné, ak na všetky môžete odpovedať áno. Potom sa vám podarilo nájsť aspoň trocha vyvážený prístup k životu. Ak však na niektoré z týchto otázok odpoviete áno a na iné nie, potom zrejme venujete priveľa pozornosti jednej zložke života a zanedbávate inú. Je jedno ktorú – ak budete žiť v nerovnováhe, časom sa vám to môže vypomstiť. Zopár príkladov nerovnováhy:

  • Všetok čas ide do práce, nezostane na ostatné oblasti. Dosť pravdepodobne sa oblasti, ktorým nevenujete pozornosť začnú rúcať. Zdravie, vzťahy, koníčky.
  • Všetky oblasti zhruba v poriadku, ale nezostáva čas na vzdelávanie. Je tu riziko, že za pár rokov vás v práci začnú predbiehať mladší, informovanejší kolegovia.

A podobne. Preto odporúčam, aby ste si svoj život plánovali tak, že jednotlivé vaše aktivity budú aspoň trocha vyvážené. Donúťte sa robiť to, čo sa vám nechce, ak viete, že vám to prospeje. Niekedy možno objektívne nemáte čas na to, aby ste sa venovali niečomu dôležitému. Vždy však skúmajte, či to, na čo ste si čas našli stojí za to. Možno je naozaj nutné pár dní pracovať 12 hodín denne. Spravte to, telo je stavané aj na to, aby unieslo výnimky a záťaž. No ostražito sledujte, či sa z vášho mimoriadneho výkonu nepokúsi niekto spraviť nový návyk.

  • V redakcii sa pred uzávierkou bežne pracuje až do hlbokej noci. Po čase si uvedomíte, že to už nie je len pred uzávierkou, ale denná prax.
  • Svokra vás požiada, aby ste ju odviezli do obchodu, lebo ju bolí noha. Po čase si uvedomíte, že aj keď ju noha už nebolieva, stále ju vozievate.
  • Kúpite si šteniatko a po pár rokoch zistíte, že ste šťastným majiteľom dvoch veľkých psov. Vyžadujú dennú starostlivosť, pozornosť, pre ktorú nemôžete robiť niektoré iné dôležité činnosti.
  • Známa vám zavolá a žaluje sa aké má problémy. Zo súcitu ju počúvate. Po pár mesiacoch si uvedomíte, že každý večer zabijete hodinu telefonátom, v ktorom ona lamentuje a tára. Vám je hlúpe prerušiť ju.

Veľa vecí sa stáva opakovane. A opakovaním sa menia na zvyky. Často zabudneme, že prvý raz sme niečo spravili len výnimočne, pretože to bolo súrne, alebo z milosti, súcitu, ohľaduplnosti. Stane sa to znova a časom je z toho štandard. Vaše okolie z „ničoho nič“ už očakáva, že to budete robiť akosi automaticky. A vy cítite, že ak by ste povedali nie, nepáčilo by sa im to.

Myslite vždy na to, či nerobíte drobné láskavosti druhým na úkor svojich cieľov. Ľudia, ktorým posluhujete a pomáhate sa často stratia, ak sa ukáže, že potrebujete pomoc. Sústreďte sa na svoj vlastný úspech. Na svoje zdravie. Na svoj šport, svoj odpočinok, zábavu, partnerský vzťah, rodinu. Na vlastné koníčky. Ak vám potom zostane voľný čas, môžete pomáhať ľuďom vo svojom okolí.

Sústreďte sa aj na malé ciele a tie začnite plniť. Ale musíte začať sebou. Možno to znie egoisticky. Ale najskôr musíte byť v poriadku vy. Potom môžete začať pomáhať ďalším.

Negativizmus

Negativizmus sa ako čierna niť tiahne osudom mnohých ľudí a diskvalifikuje ich z možnosti uspieť. Neraz sa skrýva pod krajšie znejúcim označením

Čítajte ďalej...

Plná pozornosť

Ak sa niečomu venujete, robte to naplno. Zhovárate sa s niekým? Nedovoľte, aby bol pritom zapnutý televízor. Tú kulisu nepotrebujete, máte tam

Čítajte ďalej...

Máte právo na kompliment!

Mnoho ľudí nevie prijať ani len kompliment, uznanie, darček, ocenenie. Ak sa na nich niekto usmeje, cítia pritom rozpaky. „Ten úsmev patril

Čítajte ďalej...

Hľadajte spôsoby

Ak niečo nejde, hľadajte spôsoby, ako by to ísť mohlo. Možno sa bojíte, čo povedia ostatní na to, že nesledujete správy, ale

Čítajte ďalej...

Multitasking znižuje IQ výsledku

Slovo multitasking sa v angličtine používa na označenie spracovávania viacerých úloh naraz. Počítače, napríklad, kedysi pracovali tak, že mohli naraz vykonávať len jedinú

Čítajte ďalej...

Ako si zlepšiť nízke sebavedomie

Nízke sebavedomie je nepríjemný stav, ktorý môže človeka doslova paralyzovať. Je dobré vedieť, že tento problém sa spravidla odohráva v hlave postihnutého.

Čítajte ďalej...

Napíšte komentár

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý.

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com a archív autora.

Motivačný kurz úspechu

Zjednodušte si život. Pravidlá dosahovania cieľov posielam ako 10 dielny e-mailový kurz.

  • 10 dní budete dostávať motivačné tipy.
  • Odporúčam len to, čo mám overené v našich podmienkach.
  • Kurz je zadarmo.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Ten potvrdíte a v tej chvíli kurz začína.