Zameranie verzus rozptýlenie

Ak sa v myšlienkach stále venujete svojmu zámeru, váš mozog sa mení. Vytvárajú sa nové synapsy, mení sa „zapojenie“ mozgu. Veci, ktoré ste čítali v knihách sa vám pomaly začínajú spájať. Nachádzate nové súvislosti.

A jedného dňa stretnete človeka, ktorý si váš pokus o úspech všimne. „Ty už nesmrdíš od cigariet ako kedysi“. „Tuším si schudol“. „Videl som tvoju prácu, je to dobré.“ Takéto ocenenie z okolia vás bude motivovať. Posilňuje vašu chuť ďalej ísť týmto smerom, lebo už začínate mať prvé výsledky. A to už je chvíľa, odkedy je už cesta stále ľahšia. Nové návyky, hlbšie znalosti sa menia na skúsenosti. Všeličo už viete, máte prax. Aj v tejto fáze však mnoho ľudí „odpadne“. Prax sa totiž začína časom meniť na rutinu. Veci idú akosi samy od seba.

  • Ak chudnete, máte pocit, že si na návšteve môžete občas dať aj nevhodné jedlo.
  • Ak nefajčíte, máte pocit, že jedna cigareta po pol roku vám nemôže ublížiť.
  • Ak pracujete, zistíte, že podobné výsledky budú aj keď nakrátko uberiete z nasadeného pracovného tempa.
  • Ak športujete, zistíte, že ak vynecháte jeden tréning, nič sa nestane.

Inými slovami povedané – uberiete z energie, ktorú ste doteraz do svojho zámeru vkladali. A naozaj – nič sa nestane. Len trocha pribrzdíte tempo. Ak už ste rozbehnutí, nezastaví vás, ak na chvíľočku stiahnete nohu z plynu. A práve to je zradné.

Ak vás jedna výnimka nezabrzdí, prečo si nedopriať dve výnimky? A o týždeň tretiu? Práve na tomto postoji často stratí tempo veľa ľudí. Pri chudnutí, pri cvičení, v podnikaní, v štúdiu.

  • Pár výnimiek a chudnutie sa zmení na stagnáciu. Ak sa rýchlo nespamätáte, začnete znova priberať.
  • Z jednej cigaretky po pol roku je odrazu obligátnych 20 cigariet denne.
  • Z jedného vynechaného tréningu sú to odrazu tri mesiace, čo ste neboli…

Je až nepríjemne ľahké „stratiť tempo“. Čím skôr začnete strácať tempo, tým rýchlejšie zastanete. Ale keď už zastanete, s hrôzou si uvedomíte, že ak znova chcete nadobudnúť svoju pôvodnú – hoc aj malú – rýchlosť, musíte odznova absolvovať celý rozjazd! Musíte znova investovať tú obrovskú počiatočnú energiu, aby ste sa vôbec začali trocha hýbať. To je také deprimujúce poznanie, že mnoho ľudí sa celkom vzdá. Je pohodlnejšie povedať si „zlyhal som“ a znova byť v nepohodlí chudoby, obezity, či fajčenia.

Chcete uspieť? Dajte si záväzok, že oddnes každý deň budete investovať čas a peniaze do svojho vzdelania. Čítajte knihy. Denne. Ak nemáte čas čítať, počúvajte načítané knihy. Na trhu sa ich už dá nájsť dosť. Navštevujte školenia, semináre.

  • Venujte pozornosť témam a oblastiam, v ktorých chcete uspieť.
  • Zakážte si venovať pozornosť veciam, ktoré vás k úspechu neposúvajú.

Ak ste sa doteraz cítili byť neúspešní, najskôr si skúste preprogramovať váš mozog. Musíte vymazať bloky pamäti, ktoré vás riadili na ceste k neúspechu. Bloky, ktoré vám radili tráviť čas pred televízorom, na hlučných bujarých večierkoch, v pohodlí. Musíte vymazať bloky pamäti, ktoré určovali vaše stravovacie a pohybové návyky. Na tieto miesta pamäti musíte nainštalovať nové sady inštrukcií, ktoré zmenia vaše správanie. Táto zmena nemôže prebehnúť rýchlo. No po pár mesiacoch už uvidíte prvé priaznivé výsledky – nech už budete bojovať v akejkoľvek oblasti.

Ak sa spýtate svojich známych, čo by v živote chceli dosiahnuť, málokto vám bude vedieť odpovedať. Možno zaznejú všeobecné túžbičky typu „chcel by som byť bohatý“, „chcel by som sa mať dobre“, „chcel by som schudnúť“. Ale to predsa nie sú ciele pre zvyšok ľudského života. Sú to výkriky do tmy, ktoré vám nedajú žiadny smer.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: