AKO DOSIAHNUŤ ÚSPECH

Na čo sa zameriate, to ovplyvníte

Ak sa sústredíte na problémy a ťažkosti, nájdete ich stále viac. Ak sa zameriate na riešenia, na tvorbu, na príjemné pocity, dostanete tie. Čomu budete venovať pozornosť, to dostanete. V živote je preto výhodnejšie, ak za dôležité a hodnotné označíte príjemné pocity. Nie pumpovanie zlosťou. Negatívne myslenie vás totiž pripravuje na neúspech. Často potom vopred predvídate, čo zlé sa môže stať. Pripravujete sa na pohromy. Očakávate možné zlyhanie, pripravujete sa na podrazy, predpokladáte nehody. A prídu. Načo sa v takej atmosfére o niečo snažiť?

  • Ak sa pripravujete na problémy, nie ste pripravení na úspech.
  • Ak myslíte na podrazy a ťažkosti, nepripravujete sa na priaznivé udalosti. Nebudete vedieť ako reagovať, keď sa vám niečo podarí.

Ak sa vám otvorí šanca, s negatívnym prístupom ju nevyužijete, pretože si hneď predstavíte možné budúce problémy.

Negativizmus sa valí z televízie

Televízie a noviny sa živia tým, že nás šokujú a zásobujú negatívnymi informáciami a pocitmi. „Mladík rozrezal dôchodkyňu motorovou pílou pre 50 centov…“ Človek spozornie a už sleduje.

Len to televízia potrebuje. Vašu pozornosť. To najcennejšie, čo máte.

No ak sledujete negatívne správy, do vášho tela sa uvoľňujú hormóny, ktoré umožňujú akciu. Útek, alebo útok. No vy sedíte pred televízorom a už sledujete ďalšiu správu, ďalšiu injekciu zlosti a beznádeje. Po nejakom čase vám takto servírované správy začnú vytvárať obraz sveta v ktorom človek je doslova sprchovaný zlosťou a pritom je bezmocný. Tento postoj potom náš pokusný človek začína uplatňovať vo svojom živote.

Vôbec si nemyslí, že on je negativista. To určite nie. Len bilancuje. Svet je zlý, ľudia sú skazení. Nemá zmysel niečo skúsiť. Nie som spokojný so svojím životom, ale aj tak nič nedosiahnem. Presne toto je výsledok negatívneho myslenia. Negativista očakáva zlé výsledky, žiadne výsledky, straty, prehry, podrazy. Načo sa o niečo snažiť, ak predpokladáme prehru?

Priveľa podnetov

V 21. storočí sme v ére informácií. Stále nové zmeny. Nové fakty pribúdajú každým dňom. Kto to nesleduje, stratí krok. Nie je

Čítajte ďalej...

Finančné príklady použité v texte

V texte občas na ilustráciu uvádzam konkrétne finančné príklady. Sú to orientačné čísla na ilustráciu. Knihu píšem v roku 2009 a neskôr

Čítajte ďalej...

Väčšina ľudí nevie čo chce

Často by chceli výsledky, ale nevedia, ako ich majú dosiahnuť. Chceli by byť úspešnými, ale nie sú ochotní podstúpiť námahu. A tak

Čítajte ďalej...

Afirmácie sú pozitívne tvrdenia

Opakovať si negatívne formulovaný výrok je škodlivé, pretože dostanete viac negatívneho. Nechcem byť chorý. Som zdravý. Naše podvedomie je potvora a tá

Čítajte ďalej...

Okolie nás ovplyvňuje

Zaškatuľkujú si vás a potom vás už nebudú chcieť dať do inej škatuľky. Ak si o vás ľudia už vytvorili nejakú predstavu,

Čítajte ďalej...

Aký cieľ je primeraný pre vás?

Cieľ prirovnajme k latke pri skoku do výšky. Cieľ by mal byť dostatočne vysoký, musí byť dôstojnou výzvou. Musíte zabojovať, aby ste

Čítajte ďalej...

Napíšte komentár

Tento web píše a prevádzkuje © Miro Veselý.

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com a archív autora.

Motivačný kurz úspechu

Zjednodušte si život. Pravidlá dosahovania cieľov posielam ako 10 dielny e-mailový kurz.

  • 10 dní budete dostávať motivačné tipy.
  • Odporúčam len to, čo mám overené v našich podmienkach.
  • Kurz je zadarmo.
Zatvoriť toto okno

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Ten potvrdíte a v tej chvíli kurz začína.