Dostanete to, čo často oceňujete

Dostanete viac toho, čomu pravidelne venujete pozornosť. Viem, tento výrok tu už zaznel. V knihe Ako dosiahnuť úspech som ako úvodné motto napísal, že „pozornosť je to najhodnotnejšie, čo môžeme dať“. Život a zdravie je asi to najcennejšie, čo máme. Život trvá určitý čas. V tomto čase si sami volíme, ako a na čo ten čas minieme. Ak niečomu venujeme pozornosť, dávame tomu čas, intelektuálnu pozornosť. A sekundy nášho života tikajú.

Naša pozornosť = náš život(ný čas)

Najcennejšie, čo môžete darovať, je vaša pozornosť. To preto sa firmy predháňajú, aby zaplatili najdrahšiu, najhlasnejšiu, nejfarebnejšiu reklamu. Chcú upútať vašu pozornosť. Ak sa im to podarí, možno si niečo od nich kúpite.

Nikdy nezabúdajte, že aj ten najchudobnejší človek bez peňazí a vzdelania môže dať druhým ľuďom nečakane veľa. A to, čo im dá je nesmierne cenné.

Ocenenie. Uznanie. Pochvala. Poďakovanie. Poklona. Ospravedlnenie. Počúvanie. Pohladenie. Láska. Úcta. Obdiv. Všetky tieto slová sú synonymom slova prijatie.

Potom sú tu aj slová ako kritika, posmech, poníženie, nezáujem, nevšímavosť, netrpezlivosť. Tie sú synonymom odmietnutia.

Máte možnosť ľudí prijímať, alebo odmietať. A je vo vašich rukách, čo si budete na druhých všímať. Čomu pravidelne venujete svoju plnú pozornosť.

Na tomto princípe môžete spoľahlivo postaviť úspech v medziľudskej komunikácii. Nekritizujte druhých.

Vždy, keď spravia niečo, čo sa vám páči, jednoducho to oceňte. Stačí úsmev, pekné slovo, podľa toho, čo sa hodí.

Jednoducho ak niekto spraví niečo, čo vám je príjemné alebo milé, musí zaregistrovať, že ste si to všimli. To stačí.

Ľuďom je príjemné ak ich chválite. Potom aj nabudúce radi spravia niečo, o čom vedia, že vás to poteší a že to aj oceníte.

Nuž a naopak platí, že veci, ktoré sa vám nepáčia, musíte prejsť s mrazivým ignorovaním. Ako keby sa ani nič nestalo. Ak vám niekto niečím lezie na nervy, ignorujte to, alebo načas odíďte, alebo si dajte slúchadlá. No nekomentujte to. Až vo chvíli, keď ten človek urobí niečo, čo sa vám páči, čo chcete, aby robieval aj nabudúce, zbystrite a od tej chvíle mu venujte plnú pozornosť. Usmejte sa, povedzte, že sa vám to páči.

Občas sa dá v meste počuť monológ matky, ktorá diriguje svoje dieťa. „Prestaň! Nehýb sa! Počkaj! Poď sem! Nerob! Fuj to! Neskáč! Tichšie! Nechoď tam! Pusti to!“ Taká komunikácia vyvoláva len viac konfliktu, zlosti sa na oboch stranách.

Viem, v našej spoločnosti je zvykom všetko ofrflať a kritizovať. Ak všetci okolo nás len kritizujú, napomínajú a neuznávajú ostatných, aj my sa stávame takými. Potom nie je ľahké zmeniť vzorce správania, ktoré sa tvorili od útleho detstva. Aj napriek tomu platí:

  • Ak sa vo firme pravidelne venujete hlavne nespokojným zákazníkom, budete mať stále viac reklamujúcich a kritizujúcich klientov. (No a menej dobrých, pretože nemáte čas všímať si ich.)
  • Ak pravidelne venujete čas štúdiu kvalitnej literatúry, v budúcnosti budete mať lepší rozhľad, lepšiu slovnú zásobu, budete múdrejší človek.
  • Ak sa pravidelne venujete tej časti práce, ktorá vám prináša najväčší zisk, budete stále lepším špecialistom a ešte aj zbohatnete.

Preto ešte nakoniec zopakujem: Dostanete viac toho, čomu pravidelne venujete pozornosť a čo oceňujete.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: